Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Blizanowie z Filią w Jastrzębnikach

  • Informacje o Przychodni
  • Aktualności
  • Informacje dla Pacjenta
  • Poradnie
    • Poradnia Lekarza Rodzinnego
    • Poradnia Dziecięca
    • Gabinet Medycyny Szkolnej
    • Poradnia Ginekologiczno - Położnicza
    • Gabinet Zabiegowy
    • Punkt Pobrań Badań Laboratoryjnych
  • Kontakt

Informacje dla Pacjenta

 PROCEDURA UDZIELANIA TELEPORAD PRZEZ NZOZ W BLIZANOWIE Z FILIĄ W JASTRZĘBNIKACH

​

  1. Teleporada jest świadczeniem zdrowotnym udzielanym w formie porady telefonicznej. Teleporada nie jest jedyną formą udzielania świadczeń zdrowotnych przez  NZOZ w Blizanowie z Filią w Jastrzębnikach.

  2. Teleporady w udzielane są przy użyciu bezpośredniego (lekarz – pacjent) systemu łączności telefonicznej. Umawianie Teleporad drogą telefoniczną odbywa się pod numerami telefonów:

    • przychodnia Blizanów             - 62 75 11 079

    • przychodnia Jastrzębniki      - 62 75 12 525

  3. Pacjent podając przez telefon swoje dane osobowe, w tym: imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu oraz PESEL sam wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych. Pracownik placówki weryfikuje poprawność danych w systemie informatycznym placówki.

  4. Teleporada realizowana jest nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się (telefonicznego lub osobistego) pacjenta do Poradni lub w późniejszym terminie ustalonym
    w porozumieniu z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym.

  5. W przypadku gdy niezbędne ze względu na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie Teleporady lekarz poinformuje pacjenta o możliwości skorzystania ze świadczenia opieki zdrowotnej w bezpośrednim kontakcie, ustalając  z pacjentem termin wizyty w Przychodni.

  6. Podczas Teleporady osoba jej udzielająca zbiera wywiad, dokonuje oceny stanu zdrowia pacjenta, ustala czy Teleporada jest wystarczająca do aktualnego problemu zdrowotnego, w razie potrzeby wystawia:

    • e-receptę

    • e-skierowanie

    • e-zwolnienie

    • e-zlecenie na wyroby medyczne

    • Pacjent informowany jest o sposobie realizacji wyżej wymienionyc e-dokumentów oraz możliwości założenia .

  7. Proces udzielania Teleporad w ramach POZ, zorganizuje się tak, aby ich  przeprowadzenie następowało w warunkach gwarantujących poufność, w tym zapewnienie braku dostępu osób nieuprawnionych do informacji przekazywanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w związku z udzieleniem teleporad

  8. Osoba udzielająca Teleporady zobowiązana jest do dokonania stosownej adnotacji w dokumentacji medycznej o realizacji świadczenia zdrowotnego w formie Teleporad.

  9. W przypadku telefonicznego braku kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie, lekarz wykona jeszcze 3-krotną próbę ponownego kontaktu z pacjentem w odstępach czasu nie krótszych niż 5 minut. Gdy nie uzyska kontaktu   z pacjentem Teleporada będzie anulowana.

Podstawa prawna:

Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 14 sierpnia 2020r., w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dz.U. 2020r., poz 1395)

 

SPOSÓB REALIZACJI E-ZLECENIA NA WYROBY MEDYCZNE

  1. Zlecenia na wyroby medyczne mogą być wystawiane maksymalnie:

    • 12 kolejnych miesięcy, jeśli zlecenie jest wystawione
      i zweryfikowane w trakcie wypisania. Nie można zrealizować zlecenia za miesiące, które już upłynęły

    • 6 kolejnych miesięcy, gdy zlecenie jest wypisane poza systemem informatycznym ( na starym druku) i potwierdzone do refundacji przez NFZ

  2. Osoba uprawniona wystawia e-zlecenie na wyroby medyczne oraz otrzymuje e-potwierdzenie NFZ.  Pacjent otrzymuje e-potwierdzenie
    w formie wydruku dokumentu do odbioru w rejestracji placówki, wystawionego w wyniku Teleporad.

  3. Pacjent udaje się z wydrukowanym e-potwierdzeniem do sklepu medycznego lub apteki, które mają umowę z NFZ na realizację zaopatrzenia w wyroby medyczne

 

SPOSÓB REALIZACJI ZLECENIA BADAŃ DODATKOWYCH

  1. Pacjent otrzymuje zlecenia badań dodatkowych w formie gotowego wydruku do odbioru w rejestracji placówki

  2. Zlecenie na wykonanie badań dodatkowych, w przypadku wizyty bezpośredniej, pacjent otrzymuje od lekarza podczas wizyty.                          W przypadku Teleporady zlecenie na wykonanie badań dodatkowych będzie do odbioru przez pacjenta w Rejestracji Przychodni.

  3. Pacjent ma prawo wyboru jednostki, która wykona zlecone badania diagnostyczne.

  4. Wyniki wykonanych badań laboratoryjnych materiału pobranego przez Przychodnie pacjent może otrzymać na dwa sposoby:

    • w Przychodni w formie wydruku papierowego w Blizanowie (nr tel.62 751 25 25 ) w Przychodni w formie wydruku papierowego          w Jastrzębnikach (nr tel.62 751 25 25)

    • na stronie internetowej laboratorium , po wpisaniu numeru zlecenia (numer zlecenia jest to numer znajdujący się w prawym górnym rogu dokumentu otrzymanego w Punkcie pobrań) i daty urodzenia.

 

INSTRUKCJA DOTYCZĄCA ZAŁOŻENIA INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA (IKP)

  1. W Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) zawarte są informacje na temat danych medycznych.

  2. Jeżeli Pacjent chce założyć IKP powinien posiadać profil zaufany ePUAP.

  3. Logowanie do IKP odbywa się za pomocą serwisu internetowego www.pacjent.gov.pl przy użyciu:

    • Profilu zaufanego:  link

    • E-dowodu : link , do którego przypisuje się swój numer telefonu lub adres poczty elektronicznej

  4. IKP daje możliwość:

    • uzyskania e-recepty

    • złożenia wniosku o kartę EKUZ

    • upoważnienia innej osoby do dostępu do Twoich danych medycznych lub informacji o stanie Twojego zdrowia.

    • złożenia wniosku dotyczącego przygotowania kopii dokumentacji medycznej za dany okres.

    • złożenia elektronicznej wersji deklaracji wyboru lekarza
      i pielęgniarki lub położnej u wybranego świadczeniodawcy.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA RODO

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27.kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) informujemy, że:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Blizanowie z Filią w Jastrzębnikach
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu udokumentowania Pani/Pana stanu zdrowia, udzielonych świadczeń zdrowotnych oraz realizacji obowiązku przechowywania dokumentacji medycznej przez okres wynikający z art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r.                 o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

(Podstawa prawna: Art. 9 ust. 2 lit. h RODO; Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej; Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r.              o prawach pacjenta i rzeczniku praw pacjenta; Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych)

  1. Podanie danych osobowych jest wymogiem obowiązkowym w celu skorzystania z usług medycznych świadczonych przez naszą placówkę na rzecz ochrony zdrowia pacjentów co wynika z ww. przepisów ustawy.

 

  1. Pani/Pana dane mogą być także przetwarzane w celu prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz rozliczeń podatkowych, bądź wykonywanej umowy z NZOZ .

(Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. c RODO; Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości; Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.)

  1. Pani/Pana dane mogą być również przetwarzane w celu obrony praw dochodzenia roszczeń przez administratora danych w związku              z prowadzoną przez niego działalnością.
    ( Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. B oraz f RODO)
  2. Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą organa upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz osobom upoważnionym przez Pacjenta do dostępu do dokumentacji medycznej
  3. Pana/Pani dane osobowe przechowywane będą przez okres jedynie niezbędny do prawidłowego świadczenia usługi wynikający z przepisów prawa

(Podstawa prawna: ustawa z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta.)

  1. Ma Pani/Pan prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody                     w dowolnym momencie.

 

PROCEDURA PRZYJĘCIA PACJENTA DO PORADNI LEKARZA NZOZ  W BLIZANOWIE Z FILIĄ W JASTRZĘBNIKACH W CZASIE COVID-19

  1. Termin wizyty (dokładna data i godzina)  ustala się w rejestracji po kontakcie telefonicznym pacjenta z poradnią POZ. Personel przyjmujący zgłoszenie poddaje pacjenta wstępnej kwalifikacji do świadczenia zdrowotnego, z uwzględnieniem doby COVID-19. Pacjent stosuje się do grafiku przyjęć przychodni.

  2. Lekarz, mając na uwadze dobro pacjenta jego stan kliniczny i istniejące ryzyko transmisji zakażeń, może rozważyć zmianę terminu wizyty
    w przypadku nagłego pogorszenia stanu zdrowia pacjenta.

  3. Pacjent, który chce być przyjęty do przychodni, zobowiązany jest do:

    • przestrzegania obowiązku zakrywania ust i nosa przy użyciu maseczki,

    • dezynfekcji rąk.

  4. Pacjent do przychodni wchodzi sam. Jeżeli wymaga wsparcia osoby towarzyszącej, musi ona zastosować się do obowiązku zakrywania ust, nosa i dezynfekcji rąk.

  5. Pielęgniarka pacjentowi, który zgłasza się do poradni na wyznaczoną konsultację:

    • mierzy temperaturę

    • wypełnia ankietę wstępnej kwalifikacji w kierunku zakażenia SARS-CoV-2.

  6. Pacjent po kwalifikacji zostaje skierowany do wyznaczonego gabinetu na wizytę.

  7. Lekarz POZ zapisuje temperaturę pacjenta i osobie towarzyszącej w dokumentacji medycznej badanego.

  8. Po oględzinach pacjent natychmiast opuszcza gabinet lekarski.

  9. Przy wyjściu z gabinetu lekarza POZ pacjent zobligowany jest, wraz z ewentualną osobą towarzyszącą, do dezynfekcji rąk.

  10.  Po udzieleniu świadczenia zdrowotnego pomieszczenie gabinetu lekarskiego jest myte, dezynfekowane i wietrzone.

 

 

 

Profilaktyka 40 PLUS

 

Możesz jednorazowo skorzystać

z pakietu bezpłatnych badań diagnostycznych wykonywanych

w wyznaczonych placówkach bez skierowania od lekarza 

 

 Więcej informacji znajdziesz tutaj.

 

 

Program profilaktyki chorób

układu krążenia (CHUK)

Zachęcamy do skorzystania

z programu

 

Więcej infoirmacji znajduje się tutaj

  

Zapisz się na test na koronawirusa

Możesz zapisać się na test, jeśli:

  • podejrzewasz, że masz koronawirusa,
  • wyjeżdżasz na turnus rehabilitacyjny,
  • mieszkasz z osobą, która ma pozytywny wynik testu na koronawirusa.

Możesz zapisać dziecko na test, jeśli:

  • podejrzewasz, że ma koronawirusa,
  • dziecko wyjeżdża na turnus rehabilitacyjny,
  • dziecko wyjeżdża zagranicę,
  • dziecko mieszka z osobą, która ma pozytywny wynik testu na koronawirusa.

https://www.gov.pl/web/koronawirus/zapisz-sie-na-test-na-koronawirusa

 

 

Bezpłatne szczepienie przeciw grypie dla osób pełnoletnich

czytaj więcej

 

Odwiedzin 9999
Odwiedzin 9999
Stworzone przez pl.mfirma.eu