PROCEDURA UDZIELANIA TELEPORAD PRZEZ NZOZ W BLIZANOWIE Z FILIĄ W JASTRZĘBNIKACH
Teleporada jest świadczeniem zdrowotnym udzielanym w formie porady telefonicznej. Teleporada nie jest jedyną formą udzielania świadczeń zdrowotnych przez NZOZ w Blizanowie z Filią w Jastrzębnikach.
Teleporady w udzielane są przy użyciu bezpośredniego (lekarz – pacjent) systemu łączności telefonicznej. Umawianie Teleporad drogą telefoniczną odbywa się pod numerami telefonów:
przychodnia Blizanów - 62 75 11 079
przychodnia Jastrzębniki - 62 75 12 525
Pacjent podając przez telefon swoje dane osobowe, w tym: imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu oraz PESEL sam wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych. Pracownik placówki weryfikuje poprawność danych w systemie informatycznym placówki.
Teleporada realizowana jest nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się (telefonicznego lub osobistego) pacjenta do Poradni lub w późniejszym terminie ustalonym
w porozumieniu z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym.
W przypadku gdy niezbędne ze względu na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie Teleporady lekarz poinformuje pacjenta o możliwości skorzystania ze świadczenia opieki zdrowotnej w bezpośrednim kontakcie, ustalając z pacjentem termin wizyty w Przychodni.
Podczas Teleporady osoba jej udzielająca zbiera wywiad, dokonuje oceny stanu zdrowia pacjenta, ustala czy Teleporada jest wystarczająca do aktualnego problemu zdrowotnego, w razie potrzeby wystawia:
e-receptę
e-skierowanie
e-zwolnienie
e-zlecenie na wyroby medyczne
Pacjent informowany jest o sposobie realizacji wyżej wymienionyc e-dokumentów oraz możliwości założenia .
Proces udzielania Teleporad w ramach POZ, zorganizuje się tak, aby ich przeprowadzenie następowało w warunkach gwarantujących poufność, w tym zapewnienie braku dostępu osób nieuprawnionych do informacji przekazywanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w związku z udzieleniem teleporad
Osoba udzielająca Teleporady zobowiązana jest do dokonania stosownej adnotacji w dokumentacji medycznej o realizacji świadczenia zdrowotnego w formie Teleporad.
W przypadku telefonicznego braku kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie, lekarz wykona jeszcze 3-krotną próbę ponownego kontaktu z pacjentem w odstępach czasu nie krótszych niż 5 minut. Gdy nie uzyska kontaktu z pacjentem Teleporada będzie anulowana.
Podstawa prawna:
Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 14 sierpnia 2020r., w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dz.U. 2020r., poz 1395)
SPOSÓB REALIZACJI E-ZLECENIA NA WYROBY MEDYCZNE
Zlecenia na wyroby medyczne mogą być wystawiane maksymalnie:
12 kolejnych miesięcy, jeśli zlecenie jest wystawione
i zweryfikowane w trakcie wypisania. Nie można zrealizować zlecenia za miesiące, które już upłynęły
6 kolejnych miesięcy, gdy zlecenie jest wypisane poza systemem informatycznym ( na starym druku) i potwierdzone do refundacji przez NFZ
Osoba uprawniona wystawia e-zlecenie na wyroby medyczne oraz otrzymuje e-potwierdzenie NFZ. Pacjent otrzymuje e-potwierdzenie
w formie wydruku dokumentu do odbioru w rejestracji placówki, wystawionego w wyniku Teleporad.
Pacjent udaje się z wydrukowanym e-potwierdzeniem do sklepu medycznego lub apteki, które mają umowę z NFZ na realizację zaopatrzenia w wyroby medyczne
SPOSÓB REALIZACJI ZLECENIA BADAŃ DODATKOWYCH
Pacjent otrzymuje zlecenia badań dodatkowych w formie gotowego wydruku do odbioru w rejestracji placówki
Zlecenie na wykonanie badań dodatkowych, w przypadku wizyty bezpośredniej, pacjent otrzymuje od lekarza podczas wizyty. W przypadku Teleporady zlecenie na wykonanie badań dodatkowych będzie do odbioru przez pacjenta w Rejestracji Przychodni.
Pacjent ma prawo wyboru jednostki, która wykona zlecone badania diagnostyczne.
Wyniki wykonanych badań laboratoryjnych materiału pobranego przez Przychodnie pacjent może otrzymać na dwa sposoby:
w Przychodni w formie wydruku papierowego w Blizanowie (nr tel.62 751 25 25 ) w Przychodni w formie wydruku papierowego w Jastrzębnikach (nr tel.62 751 25 25)
na stronie internetowej laboratorium , po wpisaniu numeru zlecenia (numer zlecenia jest to numer znajdujący się w prawym górnym rogu dokumentu otrzymanego w Punkcie pobrań) i daty urodzenia.
INSTRUKCJA DOTYCZĄCA ZAŁOŻENIA INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA (IKP)
W Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) zawarte są informacje na temat danych medycznych.
Jeżeli Pacjent chce założyć IKP powinien posiadać profil zaufany ePUAP.
Logowanie do IKP odbywa się za pomocą serwisu internetowego www.pacjent.gov.pl przy użyciu:
IKP daje możliwość:
uzyskania e-recepty
złożenia wniosku o kartę EKUZ
upoważnienia innej osoby do dostępu do Twoich danych medycznych lub informacji o stanie Twojego zdrowia.
złożenia wniosku dotyczącego przygotowania kopii dokumentacji medycznej za dany okres.
złożenia elektronicznej wersji deklaracji wyboru lekarza
i pielęgniarki lub położnej u wybranego świadczeniodawcy.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27.kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) informujemy, że:
(Podstawa prawna: Art. 9 ust. 2 lit. h RODO; Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej; Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i rzeczniku praw pacjenta; Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych)
(Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. c RODO; Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości; Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.)
(Podstawa prawna: ustawa z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta.)
PROCEDURA PRZYJĘCIA PACJENTA DO PORADNI LEKARZA NZOZ W BLIZANOWIE Z FILIĄ W JASTRZĘBNIKACH W CZASIE COVID-19
Termin wizyty (dokładna data i godzina) ustala się w rejestracji po kontakcie telefonicznym pacjenta z poradnią POZ. Personel przyjmujący zgłoszenie poddaje pacjenta wstępnej kwalifikacji do świadczenia zdrowotnego, z uwzględnieniem doby COVID-19. Pacjent stosuje się do grafiku przyjęć przychodni.
Lekarz, mając na uwadze dobro pacjenta jego stan kliniczny i istniejące ryzyko transmisji zakażeń, może rozważyć zmianę terminu wizyty
w przypadku nagłego pogorszenia stanu zdrowia pacjenta.
Pacjent, który chce być przyjęty do przychodni, zobowiązany jest do:
przestrzegania obowiązku zakrywania ust i nosa przy użyciu maseczki,
dezynfekcji rąk.
Pacjent do przychodni wchodzi sam. Jeżeli wymaga wsparcia osoby towarzyszącej, musi ona zastosować się do obowiązku zakrywania ust, nosa i dezynfekcji rąk.
Pielęgniarka pacjentowi, który zgłasza się do poradni na wyznaczoną konsultację:
mierzy temperaturę
wypełnia ankietę wstępnej kwalifikacji w kierunku zakażenia SARS-CoV-2.
Pacjent po kwalifikacji zostaje skierowany do wyznaczonego gabinetu na wizytę.
Lekarz POZ zapisuje temperaturę pacjenta i osobie towarzyszącej w dokumentacji medycznej badanego.
Po oględzinach pacjent natychmiast opuszcza gabinet lekarski.
Przy wyjściu z gabinetu lekarza POZ pacjent zobligowany jest, wraz z ewentualną osobą towarzyszącą, do dezynfekcji rąk.
Po udzieleniu świadczenia zdrowotnego pomieszczenie gabinetu lekarskiego jest myte, dezynfekowane i wietrzone.
układu krążenia (CHUK)
Więcej infoirmacji znajduje się tutaj
Możesz zapisać się na test, jeśli:
Możesz zapisać dziecko na test, jeśli:
https://www.gov.pl/web/koronawirus/zapisz-sie-na-test-na-koronawirusa
Bezpłatne szczepienie przeciw grypie dla osób pełnoletnich